El divendres passat, dia 30 d'octubre, vam començar la classe amb l'explicació de dos contes més; el primer és el de "La rateta que escombrava l'escaleta", i el segon "La tortugueta Roby".
Pel que fa al primer, narra la història d'una rateta molt presumida que un dia mentre escombrava l'escala es va trobar una moneda i amb això va decidir comprar-se un llaçet rosa.
Tots els animals que passen pel davant, la veuen tan bonica que volen casar-se amb ella, però ella els rebutja a tots, fins que arriba un gat, el qual té una veu que li agrada tant, que decideix casar-se amb ell. Però hi ha un problema: els gats sempre es mengen les rates i els ratolins.... però per sort aquest gat és vegetarià, de manera que vieuen feliços per sempre més.
El que més em va agradar d'aquest conte és el final alternatiu que li va donar la Judith, la meva companya, ja que això amb els nens/es també es pot posar en pràctica. Trobo que per infants tan petits és més bonic buscar un final feliç a la història, un alternatiu que pot ser inventat per nosaltres.
L'altre conte, "La tortugueta Roby" explica l'aventura que va viure un dia una tortuga quan se li va ficar un angelet dins la closca; tot el que va fer per conseguir treure-se'l.
Mai havia sentit aquest conte i una de les coses que més em va agradar va ser la manera d'explicar-lo de la meva companya; en comptes de fer servir un llibre, com és la manera més tradicional, va utilitzar diverses cartolines grans amb dibuixos, fets per ella, que narraven la historia.
És un altre recurs que es pot utilitzar amb els infants i crec que molt adequat, ja que és molt visual i creatiu i ens pot ajudar a l'hora de mantenir l'atenció dels infants.
A continuació, una altra companya va exposar la seva activitat de l'entorn sonor.
Ha fet dues llistes; a la primera ha anotat els sons que sent dins de casa seva i els que sent del carrer; i a l'altre llista a escrit els sons que sent fent l'itinerari de casa seva fins a la universitat en cotxe. D'aquests, quins són moltestos per a ella, quins agradables, quins es repeteixen, quants es capaç d'escoltar alhora...
Un aspecte que em va cridar l'atenció va ser que un so que per a la meva companya, la Vanessa, és agradable és el canvi que es produeix quan entres amb el cotxe dins d'un túnel; mai m'ho havia plantejat ni havia parat atenció a escoltar-ho.
Ja per acabar la sessió, la Loles va comentar la manera com vam presentar els treballs i, mentre ho feia, ens va donar unes pautes pels pròxims:
INFORMACIÓ DE LA PORTADA
Pel que fa al primer, narra la història d'una rateta molt presumida que un dia mentre escombrava l'escala es va trobar una moneda i amb això va decidir comprar-se un llaçet rosa.
Tots els animals que passen pel davant, la veuen tan bonica que volen casar-se amb ella, però ella els rebutja a tots, fins que arriba un gat, el qual té una veu que li agrada tant, que decideix casar-se amb ell. Però hi ha un problema: els gats sempre es mengen les rates i els ratolins.... però per sort aquest gat és vegetarià, de manera que vieuen feliços per sempre més.
El que més em va agradar d'aquest conte és el final alternatiu que li va donar la Judith, la meva companya, ja que això amb els nens/es també es pot posar en pràctica. Trobo que per infants tan petits és més bonic buscar un final feliç a la història, un alternatiu que pot ser inventat per nosaltres.
L'altre conte, "La tortugueta Roby" explica l'aventura que va viure un dia una tortuga quan se li va ficar un angelet dins la closca; tot el que va fer per conseguir treure-se'l.
Mai havia sentit aquest conte i una de les coses que més em va agradar va ser la manera d'explicar-lo de la meva companya; en comptes de fer servir un llibre, com és la manera més tradicional, va utilitzar diverses cartolines grans amb dibuixos, fets per ella, que narraven la historia.
És un altre recurs que es pot utilitzar amb els infants i crec que molt adequat, ja que és molt visual i creatiu i ens pot ajudar a l'hora de mantenir l'atenció dels infants.
A continuació, una altra companya va exposar la seva activitat de l'entorn sonor.
Ha fet dues llistes; a la primera ha anotat els sons que sent dins de casa seva i els que sent del carrer; i a l'altre llista a escrit els sons que sent fent l'itinerari de casa seva fins a la universitat en cotxe. D'aquests, quins són moltestos per a ella, quins agradables, quins es repeteixen, quants es capaç d'escoltar alhora...
Un aspecte que em va cridar l'atenció va ser que un so que per a la meva companya, la Vanessa, és agradable és el canvi que es produeix quan entres amb el cotxe dins d'un túnel; mai m'ho havia plantejat ni havia parat atenció a escoltar-ho.
Ja per acabar la sessió, la Loles va comentar la manera com vam presentar els treballs i, mentre ho feia, ens va donar unes pautes pels pròxims:
INFORMACIÓ DE LA PORTADA
- Nom i cognoms de l'alumne
- Grup de classe
- Nom de la universitat i facultat
- Assignatura
- Nom del professor
ÍNDEX
- Els sub-apartats sempre han de venir una mica més cap a dintre, cap a la dreta.
- No cal possar "Pag"
- Només posem el número de la pàgina on comença l'apartat.
- També s'han de paginar els sub-apartats.
- La primera pàgina del treball escrit NO és la 1, aquesta seria l'índex.
CONTINGUT
- La mida de la lletra utilitzada ha d'estar compresa entre 10 i 12, depenent de la tipografia que utilitzem.
- Les cites textuals tretes d'un llibre sempre es posen entre " ". No fa falta posar-les en cursiva.
- Si les cites són d'un altre llibre, a més a més de posar-les entre " ", afegim el nom de l'autor/a i l'any d'edició entre parentesis ( ).
BIBLIOGRAFIA
Per citar els llibres emprats, s'ha de fer així:
- Cognom,inicial del nom. (any d'edició).Títol del llibre. Ciutat : editorial.
- Exemple: Bosch,E. (2004).Educació i vida quotidiana. Vic : Eumo
Si es donés el cas d'un llibre escrit per dues o més persones, es segueix el mateix ordre; l'únic que s'ha d'afegir és el nom de l'altre autor.
- Exemple: Bosch,E i Lordén,A.
Ja per concloure, si el que volem citar és una pàgina web, la manera de fer-ho és aquesta:
- Adreça web (dia que ha estat consultada).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada