diumenge, 20 de desembre del 2009

L'última sessió de seminari...

El dimarts dia 15 de desembre vam tenir l'última sessió de seminari, que vam aprofitar per acabar d'enllestir les feines que encara no havien estat exposades.

Primerament, la Laura Cortada va explicar el seu conte, que va resultar ser "La llegenda de St.Jordi" que tots/es coneixem tant bé. Per tal d'explicar-la, es va ajudar d'un ordinador portàtil on ens anava mostrant diverses imatges.

Seguidament, en Guillem Riu ens va explicar dos contes.
El primer, "El pollet groguet", tracta d'un pollet que s'ha perdut i busca als seus germans per tot arreu. En la seva búsqueda es troba molts ous, però quan s'obren no estan els seus germans, sinó que surten una serp, una tortuga, un cocodril... Tots aquests animals se'n van amb el pollet per ajudar-lo, fins que finalment troben als germans d'aquest juntament amb la mare.
I el segon, "L'enfadat", és un conte que va crear ell mateix l'any passat al mòdul d'educació infantil. Aquest explica la història d'un peixet que sempre s'està enfadant per les cosses que li succeeixen.
El que més em va agradar d'aquest conte va ser els dibuixos que va dissenyar el Guillem i el fet que el peixet es podia moure d'una pàgina a una altre.

L'últim conte de tot el seminari va ser el de l'Eloy Gaspar, que ens va explicar el de "En Teo i el seu primer dia d'escola". Aquest el trobo molt adequat per a nens/es de 3 anys quan han de començar l'escola i poden no saber el que això significa realment i sentir una mica de por.


Una altre activitat que també vam concloure aquest dia va ser la de l'actualitat educativa amb la notícia de l'Eloy, en Guillem i la Laura.
El titular d'aquesta és "Un uso moderado de videojuegos puede tener una influencia positiva en la educación de los niños", extreta del diari El País el dimecres 18 de novembre.
Aquesta el que diu és que un estudi ha arribat a la conclusió que un ús moderat de videojocs pot tenir una influència positiva en la educació dels nens/es i no perjudicar el rendiment acadèmic. Aquesta investigació també explica que els nois juguen més que les noies i que comencen des de molt petits a fer-ho.

Per poder contrastar aquesta notícia van buscar a més diaris i van trobar articles que parlaven del mateix i defensaven un ús controlat dels videojocs, ja que afavoreixen alguns aspectes del nen/a, com la memòria visual i l'aprenentatge.

La conclusió a la qual vam arribar tots després d'escoltar aquesta notícia crec que és bastant semblant. Es tracta d'un tema molt relatiu, ja que depèn de quins jocs parlem; si són jocs didàctics i educatius on els infants aprenen està bé que juguin, però no si parlem de jocs de guerra o violència, ja que això no és bo pels infants perquè repercuteix en ells i en les seves actituds, ja que quan són petits imiten tot el que veuen, són com esponges. I sempre controlant el temps de joc, fent un ús moderat, no que estiguin hores i hores davant la pantalla perquè tot això genera neguit i nerviosisme.

La Loles ens va explicar un experiment que va realitzar amb una companya que consistia exactament en això. Van decidir que estarien 12 hores seguides jugant a un videojoc, per després comprovar com els repercutia això i quins efectes tenia sobre elles, com es sentien. Quan van parar de jugar, ens va explicar que no va poder dormir gens i que tota l'estona se li apareixia al cap les pantalles del videojoc.

Ja per acabar, l'última activitat que vam fer a seminari va ser la de l'entorn sonor d'en Guillem, l'Eloy i la Sara Palomino. Em va cridar l'atenció un dels sons que va sobtar escoltar a l'Eloy, amb el qual estic completament d'acord, i és escoltar el silenci, ja que mai ens parem a escoltar-ho encara que siguin uns minuts.

Per últim, no podia deixar de destacar les boníssimes ametlles garapinyades que va portar la Laura Moragues, qui ens va explicar el secret de com fer-les...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada