divendres, 23 d’octubre del 2009

Article 2: "Educació becará a alumnos que acaben la ESO con más de un 8."

Vam començar la classe explicant cadascú de nosaltres un record, un sentiment de la nostra infància vinculat a l'escola.
Aquelles persones que han portat un objecte que per a elles té un sifnificat especial, l'han ensenyat i explicat a la resta de la classe.
Jo, personalment, he portat una samarreta que tinc signada per tots els companys/es de classe de quan anava a 3r d'ESO.

Un cop hem acabat aquesta activitat, dues companyes han exposat la notícia que van escollir per treballar sobre l'educació.
L'idea principal d'aquesta, com es cita al títol, és que els alumnes de la ESO que treguin una nota igual o superior a un 8 i que les seves famílies tinguin rentes baixes podran gaudir d'una beca per a poder continuar estudiant.
Seran destinats un total d'un milió d'euros per a crear aquestes beques i cada estudiant podrà rebre com a màxim 1.200 euros anuals.

Hi ha diversos aspectes que m'han cridat l'atenció sobre aquesta notícia. És la primera vegada que es beca als estudiants de la ESO; aquesta és una data que m'ha extranyat una mica, ja que el batxillerat es pot fer en qualsevol institut públic si la família va apurada econòmicament. Segons aquest article l'objectiu d'això és "conseguir que un mayor número de estudiantes siga adelante con su formación una vez superada la ESO"

També m'ha sobtat una mica la nota que estableixen com a mínima per concedir l'ajut econòmic; no crec que sigui just que una persona que es treu la ESO amb un 7 i la seva familia té unes rentes baixes no pugui optar a aquesta beca només per no haver aconseguit arribar a la nota requerida. Haurien de tenir les mateixes oportunitats tots, per això que el fet d'establir una nota mínima no ho acabo de veure clar; em sembla més una excusa per limitar el nombre de beques, ja que sinò el pressupost pujaria molt.

Aquestes companyes també han buscat la mateixa notícia a altres diaris (El Pais i l'Avui), per poder comparar la manera que tenen de tractar-la; tant un com l'altre conté les mateixes dades, però explicades de manera diferent. També han trobat que quatre diaris digitals contenen la mateixa notícia amb les mateixes paraules idèntiques.

A més a més, van cercar una mica d'informació adiccional relacionada amb el que diu aquest article, com un estudi que parla sobre les causes del fracàs escolar, un altre sobre la causa del perquè els nois es matriculen menys que les noies i un tercer sobre les conseqüències que té el fet que els pares estiguin separats.

Ja per acabar, comentar que l'activitat que havien pensat consistia en dividir la classe en dos i organitzar una espècie de debat donant arguments a favor i en contra sobre aquest tema.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada