El passat dilluns dia 14 de setembre, un total de 13 alumnes de secundària van començar el nou curs estrenant els primers portàtils que paga la Generalitat. La resta d’alumnes que els han de rebre, se’ls anirà donant durant aquestes pròximes setmanes.
"Todas las materias de esta clase se impartirán con el portátil y la pizarra digital. No van a necesitar ni bolígrafo ni lápiz", deia Antoni Garrido, el coordinador d’informàtica del institut.
No estic del tot d’acord amb aquesta opinió; considero que és molt beneficiós pels nens/es incorporar, aprendre nous coneixements sobre la informàtica, el fet de desenvolupar algunes assignatures amb l’ordinador portàtil perquè, a més a més que poden experimentar amb aquesta eina, també és una forma de fer les classes més dinàmiques i amenes, però no veig bé que tot es faci amb portàtil, per exemple que no realitzin cap exercici escrit a classe.
Crec que s’ha de mantenir un equilibri, no deixar ara de banda el bolígraf i el paper i dependre només de l’ordinador.
En aquest article també es recullen opinions d’alguns pares i mares i, en general, tots/es estan a favor d’aquestes noves tecnologies, encara que alguns senyalen la seva preocupació per la despesa econòmica que poden suposar els portàtils i pel fet que els nens/es es distreguin més fàcilment amb aquests.
Un dels inconvenients més importants que trobo, i que també recalca una mare, és que realitzant tots els treballs, els exercicis amb els ordinadors, aquests corregiran automàticament les faltes d’ortografia i d’aquesta manera els nens/es no aprendran a escriure bé.
En general veig punts a favor i en contra de l’ús d’aquestes tecnologies a l’aula, però m’inclino a pensar que tindrà més avantatges que inconvenients, que serà beneficiós pels nens/es, però això es comprovarà amb el pas del temps.
Si voleu llegir l'article click aquí
"Todas las materias de esta clase se impartirán con el portátil y la pizarra digital. No van a necesitar ni bolígrafo ni lápiz", deia Antoni Garrido, el coordinador d’informàtica del institut.
No estic del tot d’acord amb aquesta opinió; considero que és molt beneficiós pels nens/es incorporar, aprendre nous coneixements sobre la informàtica, el fet de desenvolupar algunes assignatures amb l’ordinador portàtil perquè, a més a més que poden experimentar amb aquesta eina, també és una forma de fer les classes més dinàmiques i amenes, però no veig bé que tot es faci amb portàtil, per exemple que no realitzin cap exercici escrit a classe.
Crec que s’ha de mantenir un equilibri, no deixar ara de banda el bolígraf i el paper i dependre només de l’ordinador.
En aquest article també es recullen opinions d’alguns pares i mares i, en general, tots/es estan a favor d’aquestes noves tecnologies, encara que alguns senyalen la seva preocupació per la despesa econòmica que poden suposar els portàtils i pel fet que els nens/es es distreguin més fàcilment amb aquests.
Un dels inconvenients més importants que trobo, i que també recalca una mare, és que realitzant tots els treballs, els exercicis amb els ordinadors, aquests corregiran automàticament les faltes d’ortografia i d’aquesta manera els nens/es no aprendran a escriure bé.
En general veig punts a favor i en contra de l’ús d’aquestes tecnologies a l’aula, però m’inclino a pensar que tindrà més avantatges que inconvenients, que serà beneficiós pels nens/es, però això es comprovarà amb el pas del temps.
Si voleu llegir l'article click aquí
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada